Petr Široký

Chuck Berry zemřel - Long Live Rock'n'Roll!

19. 03. 2017 8:39:17
Odešel jeden z mého rock'n'rollového trojhvězdí Chuck Berry - Jerry Lee Lewis - Little Richard. Jeden z těch, při jejichž hudbě mi spolehlivě běhá mráz po zádech. Jejichž srdce tluče na druhou dobu.

Chuck Berry byl jeden z nenapodobitelných výjimečných mistrů, kteří ovlivní hudbu více, než tisíc jiných. Patří k těm několika málo, jejichž rukopis poznáte spolehlivě po pár tónech. Jeho riffy, zdánlivě tak jednoduché, umí kongeniálně zahrát snad jen Keith Richards. A ZZ Top. Jako když řežeš pilou.

Nezažil jsem ho v době jeho největší slávy, ale narodil jsem se, když byl starý dobrý rock'n'roll ještě sakra mladý a snad mi tu muziku sudičky někam do kolébky položily. Chucka Berryho jsem naživo viděl v roce 2005 v Lucerně a i to byl zážitek, na který nezapomenu.

Rozjeď to v hudebním nebi, Chucku, ukaž jim nefalšovaný kachní pochod a zahraj jim muziku z kraje, kde žije "a country boy named Johny B. Goode".

GO, CHUCK, GO GO GO!

Autor: Petr Široký | karma: 17.13 | přečteno: 209 ×
Poslední články autora