Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

medvěd brtník

26. 5. 2011 13:26
To, jak oslovuj Moravec politiky, mi vadí nejméně.

Podstatněji mě vadí, že neumí argumentovat, nenechá nikoho domluvit, skáče do řeči zejména těm, co si na ně troufne, a naopak nechá žvanit někoho jen proto, že se ho bojí. A také se stále opakuje a je povrchní. To nemá ČT za ty peníze nikoho na výměnu? Obecně, kdo se má léta koukat na ty Drtinové a Železné? To je stejný problém, u Drtinové ještě vyšší stupeň hlouposti. Za ty peníze, co jim každý měsíc posíláme, bychom si zasloužili poněkud lepší výkon.  

0 0
možnosti
PJ

PájaZítra

26. 5. 2011 11:36
Prostě a jednoduše 5. pád se vším všudy.

Ačkoli o OVM vím, že existujou, nesleduju je, ale k tomuto článku musím dodat, že VM činí jedině správně, že lidi oslovuje v 5. pádě, od toho ho tady přece máme, ne? Pokud tam dává i ta křestní jména, zní to sice blbě, ale je to češtinářsky naprosto košer.

Ano, mohl by říkat jen pane Nečasi místo Petře Nečasi, ale když ho to baví...

Já sám jsem alergickej na oslovování typu "pane Mašek, pane Klokočka", sám striktně používám ten 5. pád "pane Mašku, pane Klokočko", přijde mi to totiž naprosto přirozený.

0 0
možnosti
N

npr.pavel.blaha

26. 5. 2011 11:22
Je to jednoduché:o)

V. Moravec není pravicově ani levicově zaměřený, je pouze teplý;-) Pochybovat lze pouze o nezávislosti, protože sdílí společné lože s ministem spravedlnosti...

0 0
možnosti
PJ

PájaZítra

26. 5. 2011 11:37
Re: Je to jednoduché:o)

To jako fakt? Já jen že VM jakoby z oka vypadl Alešovi Cibulkovi a ten zase pro změnu žije s Michalem Jagelkou, nemýlím-li se...

Och, jak jsou si ti dva hošíci podobní... ;-D

0 0
možnosti
ZR

729

26. 5. 2011 11:11
Pan Moravec je především pravicový,

pravicový až za ušima. Servilní ke stranám koalice, opozičníkům rád skáče do řeči. Humorné je, jak tento hoša kárá neposlušné debatéry. Ty, ty,  ty jeden, hrozí prstíčkem. Zkrátka příklad současného redaktora. Za 140 litrů měsíčně, kdo by to nebral. I jeho slavnější jmenovec Emanuel byl lepší, kolaboroval s Němc (tedy  s mocí)i z přesvědčení.Rv

0 0
možnosti
PM

petrik1960

26. 5. 2011 14:09
Re: Pan Moravec je především pravicový,

ale, to nemíníte Václava Moravce glorifikátora ČSSD ?

0 0
možnosti
SS

Sergeant survived

26. 5. 2011 10:54
Asi to pan Václav Moravec

používá jako svou "obchodní značku"

Nedávno Vám vadilo spojení pan XXX, teď Vám vadí Josefe XXX ....navrhujete zavést oslovování pouze příjmením nebo jednotné oslovení? Třeba soudruhu?;-)

0 0
možnosti

petr.siroky

26. 5. 2011 11:11
Re: Asi to pan Václav Moravec

Jsem rád, že čtete mé články:-), že to pan Moravec dělá schválně, to je jasné. Každá z těch dvou věcí má jiný kontext, právě proto univerzální oslovení neexistuje. A podle mého jazykový cit velí v tom kterém kontextu používat právě opačné oslovení nebo pojmenování, než to slyšíme - tedy učil mě Jan Pivec, nikoliv pan Pivec, a co tomu říkáte, pane Nováku, a ne co tomu říkáte, Karle Nováku. Zkuste si představit odpověď (na kterou se v pořadu asi nikdo nezmohl) - Vím já, Václave Moravče? A s tím soudruhem nestrašte, toho už snad bylo kdysi dost, ne?:-)

0 0
možnosti
F

filippino

26. 5. 2011 10:44
No, ale to je přece správně.

Jazyk se stále vyvíjí a nemusí nám být vždy příjemné, jaké novotvary se objevují.

Jenže správné používání 5. pádu je dnes jev spíše vzácný a já jsem naopak rád, že se ještě najde někdo, kdo to umí.

A rozhodně tu nejde o novotvar...

Já naopak snahu o správné používání jazyka vítám. A myslím, že V. Moravec umí poutat právě i obsahem, a nikoli jen formou. Inu, co člověk, to názor...

0 0
možnosti
  • Počet článků 133
  • Celková karma 25,61
  • Průměrná čtenost 1209x
HIC RHODUS, HIC SALTA.

Kybernetik, milovník blues a jižanského rocku, hledač pravdy a harmonie.