Miloš Zeman nám prý umře v úřadě. Zato Václav Havel byl zdravý jako tuřín.

Asi je zdraví prezidenta ČR nejdůležitějším tématem dneška. Blog stíhá blog, diskuze diskuzi, až na výjimky odsudečné, vždyť Miloš Zeman, ač sám především intelektuál, je "intošům" odjakživa trnem v oku a kamenem v břiše.

Ano, státník, jemuž je 73 let, nevypadá již nějakou dobu zdravě a nejspíš také po fyzické stránce zdravý není. O jeho duševní zdraví obavu nemám. Sleduji jej od slavného buřičského článku v "Téčku" a porevolučních "forbín" a osobnostně je to stále tentýž člověk - inteligentní, vzdělaný, sečtělý, erudovaný, vtipný, ironický. 

Dnes je naším prezidentem. Po Václavu Havlovi a Václavu Klausovi. Jako premiéra a výkonného politika jsem Miloše Zemana nemusel pro jeho levicové ekonomické názory, jako státník mi nevadí a některé jeho postoje podporuji.

Měl jsem rád Václava Klause a neměl jsem rád Václava Havla. Ale oba jsem respektoval jako prezidenty a když byl Václav Havel nemocen, což bylo často, měl jsem s ním soucit a přál jsem si, aby byl zdráv. Bez ohledu na můj názor na něj byl naším prezidentem a měl jsem k němu úctu. Budil soucit i u jiných, informace a spekulace o jeho zdraví zaplňovaly média stejně jako dnes v souvislosti s Milošem Zemanem, ale - vesměs šlo o přání, ať se prezident uzdraví. Nikdo nepochyboval o Havlově duševním zdraví a způsobilosti k výkonu úřadu, i když byl několikrát ve velmi vážném stavu (hlavně mezi lety 1996 - 1998, zdroje necituji, informací je dost a my dříve narození se na to ostatně pamatujeme).

Co prezident Masaryk? Naposledy byl zvolen v roce 1934 jako 84-letý stařec, jeho zdraví bylo nepevné a navzdory úsilí dostát svým povinnostem musel po roce ze zdravotních důvodů abdikovat. Nikdo se tehdy nepoškleboval, že naposledy šel do funkce proto, aby mu byl dopřán státní pohřeb, jak se vyjádřila jedna nevkusná paní zde na diskuzi o Miloši Zemanovi.

Vulgární posmívání se zdraví našeho prezidenta je trapné a ubohé. Miloš Zeman není "dementní zlomyslný stařík", "senil" a podobně, jak se zde dočítám (mimochodem - jestlipak by prošlo takové vyjádření třeba na adresu George Sorose?), Miloš Zeman je zodpovědný člověk, který se ze všech sil snaží naplňovat poslání úřadu, do něhož byl v přímé prezidentské volbě svými voliči povolán.

Takže posměváčci:

Jděte k volbám a zvolte toho, kdo jako osobnost Miloše Zemana v prezidentském úřadě důstojně nahradí. Já, při nejlepší vůli, ve frontě pretendentů nikoho takového nevidím. On se totiž člověk osobností nestane jmenováním, on se tak musí narodit a svým životem to dokázat. Tak zapalte svíčky a hledejte!

Autor: Petr Široký | čtvrtek 12.10.2017 12:11 | karma článku: 43,40 | přečteno: 2520x