Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J31i63r59i 55T49i20c76h32y

26. 10. 2018 18:17

Karma. Pochybuji, ze si to prectou ti vsichni prepisovaci historie, znehodnovaci ceske samostatnosti, zlobni siritele nepravd o Masarykovi, Benesovi, vzniku Ceskoslovenska, krasach R-U.

1 0
možnosti

Děkuji za přečtení a komentář. Události kolem vzniku republiky i to, co předcházelo, mě postupem doby stále více zajímá. Prochází mi rukama mnoho drobných dobových svědectví, historie je díky tomu košatější. O to jsem se chtěl podělit. A k 28. říjnu se opravdu s přesvědčením hlásím.[>-]

0 0
možnosti
AM

Děkuji za zajímavý přínosný článek [>-]R^

2 0
možnosti

Děkuji za přečtení.

0 0
možnosti
Foto

R^ Obzvláště pak i za onen závěr Vašeho článku.

2 0
možnosti
Foto

I vy jste někoho opomenul. Generála Červinku.

0 0
možnosti

Děkuji za příspěvek - opomenul jsem jich daleko víc. Jak jsem napsal - s určitými jmény jsem se v posledních letech z nějakých důvodů setkal a o těch jsem se zmínil. Vy víte o jiných a většina čtenářů zase o dalších. O to mi šlo.

1 0
možnosti
JL

Slovaka jste uvedl jen jednoho. Dovoluju si pripomenout jeste jednoho, Stefana Osuskeho. TGM o nem pise ve "Svetove Revoluci": V Parizi se k nam pridal mlady Slovak S. Osusky ktery nam poskytl neocnitelnou pomoc. E. Benes mu ve svych "Pametech" nemuze prijit na jmeno a zaridil jeho odstraneni z vedeni odboje. Bylo jeste v roce 1940 pred vpadem nacistu do Francie, tedy na samem zacatku. Po 2.sv. valce se z exilu uz nevratil, byl clenem "Rady Svobodneho Ceskoslovenska" ve Washingtonu a v USA zemrel.

R. Gajda ve vezeni nezemrel. Komuniste na neho nenasli dostatek dukazu k zamyslenemu soudu, ministerstvo spravedlnosti neovladali (ministrem byl Prokop Drtina Nar.soc.)a Gajda byl z vezeni propusten. Zemrel kratce po propusteni, na nasledky metod vysetrovani ktereho se udajne zucastnili sovetsti poradci.

0 0
možnosti

Děkuji za příspěvek. Osuský je také jeden z těch, na které se zapomnělo. A s Gajdou máte pravdu, děkuji za upřesnění. Každopádně s ním zacházeli tak, jak píšete. Viděl jsem fotky z vazby, to už nebyl on.

0 0
možnosti
JZ

No, nevím co si o tom myslet.

Proč vám vypadlo, že Radola Gajda byl vůdcem Národní obce fašistické?

0 0
možnosti

Své pohnutky k napsání jsem uvedl v samotném blogu. Každý, kdo se tímto obdobím zabývá, může uvést desítky dalších osobností a může na ně mít různý názor. Já jsem se zmínil o těch, kteří mi v poslední době "přišli pod ruku" nebo kteří mě už nějakou dobu zajímají. Je to výčet ryze individuální a určitě není reprezentativní. Že byl Gajda vůdcem NOF samozřejmě vím, z hlediska jeho příspěvku ke vzniku Československa to není významné, neboť v NOF byl od roku 1926, a to až poté, co byl sesazen z funkce náčelníka GŠ, degradován a propuštěn z armády. Můj osobní názor je ten, že kdyby ho v armádě nechali, do politiky by se nepouštěl.

0 0
možnosti
  • Počet článků 133
  • Celková karma 25,33
  • Průměrná čtenost 1209x
HIC RHODUS, HIC SALTA.

Kybernetik, milovník blues a jižanského rocku, hledač pravdy a harmonie.